Melbourne (city)
3 januari 2017 - Melbourne, Australië
Om onze gastheer en gastvrouw toch ook een dagje (rust) voor zichzelf te gunnen, hebben we afgesproken dat we vandaag een tripje voor onszelf gaan maken in ‘down town’ Melbourne. Aangezien we een rechtstreekse tramlijn in de buurt hebben, pakken we de 59 die rechtstreeks vanaf Airport West naar het centrum van Melbourne gaat. Een uurtje in de tram, maar we genieten van alles wat we onderweg zien. Mooie en authentieke gebouwen met golfplaten daken en schitterende ornamenten, maar helaas ook oude en vervallen objecten die hun beste tijd gehad hebben.
Aangekomen in het centrum gaan we eerst naar de Alexandra en Queen Victoria Gardens, waar de bloemen en planten nog prachtig in bloei staan. Zo schitterend! We wandelen heerlijk in het zonnige park en genieten van deze oase van rust. Midden in de stad!!!
Eenmaal terug in het winkelcentrum gaan we op koopjesjacht (het is uitverkoop!) en slagen we voor enkele souvenirs. We blijven hier en daar nog even lekker chillen en kijken naar de menigte mensen die hier in deze wereldstad samen met ons genieten van de omgeving.
Terug in Airport West heeft René een heerlijk diner voor ons gemaakt: een flinke steak uit de ‘sous vide’ met enkele fantastische sauzen. Geweldig lekker!

Mooie stad en ik kan me voorstellen dat jullie genieten van een vreemde stad dus chillen maar