Trafalgar
6 januari 2017 - Trafalgar, Australië
Vorig weekend waren we uit logeren bij Fons, René’s broer. Voor vandaag en morgen zijn we uitgenodigd bij Diane, een van René‘s zussen. Phillip en Diane hebben een schitterend huis in Trafalgar, waar we in 2011 al ’ns ‘n nachtje hebben gelogeerd. Trafalgar ligt zo’n 150 km ten oosten van waar we nu zijn. Zo’n 2 uurtjes rijden.
Het wordt 36 graden vandaag, maar er is voor voldoende afkoeling gezorgd in de vorm van drankjes en een verfrissend kinderbadje. We houden het dus niet droog.
De bedoeling is dat Rob en de ‘boys’ van het happy hour gaan genieten in de lokale pub, maar het is te warm om er heen te gaan, dus blijven we lekker achterom in de schaduw en in het water zitten, alvorens we gaan genieten we van een grandioos Australisch diner dat Diane voor ons heeft gemaakt. Heerlijk! De temperatuur buiten is gelukkig gedaald tot zo’n 25 graden en we zitten nog lekker ’n paar uurtjes te chillen en te genieten van de zoele zomeravond met z’n mooie sterrenhemel, waarin we het opvallende Zuiderkruis ontdekken. Het kinderbadje wordt als opvangbak gebruikt voor de lege ‘stubbies’, maar we maken het niet te laat, want morgenvroeg willen we op tijd op. We gaan ’n tripje maken naar Walhalla, midden in de bergwildernis van Gippsland.

Vele honderden ongevallen en een afgesloten deel van de A73.
Dus hebben jullie het daar niet slecht getroffen met jullie kinderbadje en de lekkere biertjes