Carnarvon

22 december 2016 - Carnarvon, Australië

IMGP0303Dat lichte zeebriesje van gisteren is vannacht een flinke storm geworden, maar vanochtend viel het gelukkig weer mee. De weersberichten melden de komst van cycloon Yvette en men verwacht dat ‘ie op 25 december aan land gaat komen tussen Port Hedland en Broome. Dat is weliswaar ’n stuk van ons vandaan (1100 km), maar het kan in onze regio toch behoorlijk stormen en gepaard gaan met regenval. Laten we er maar het beste van hopen. We houden de weersberichten in ieder geval goed in de gaten.

Vandaag is het een relatief kort stukje van Denham naar Carnarvon (326 km) en we stoppen nog even bij de Overlander Roadhouse voor ’n kopje koffie en ’n lekkere muffin. We doen het rustig aan vandaag, dus ook bij de Wooramel Roadhouse stoppen we nog ‘ns voor ’n verfrissend ijsje en ’n flesje fris.

Rond de klok van 1 uur arriveren we in Carnarvon en gaan nog even het stadje in voor ’n kleine lunch. In de straten is het erg rustig, behalve bij de Toyworld, waar nog flink wordt geshopt voor de kerstcadeaus. Morgen gaan we naar Exmouth, in de North West Cape, waar we 4 dagen zullen blijven.

1. Patricia:
    22 december 2016
    Hallo
    Ik hoop inderdaad dat de storm bij jullie gaat mee vallen. Maar wat is het toch mooi bij jullie en lekker warm. Hier is het maar nat en koud. Ma ja wat wil je ook de winter is begonnen. Bij deze wil ik ook gebruik maken voor jullie toch fijne feestdagen te wensen.
  2. Gerard:
    22 december 2016
    Alvast hele fijne, stormvrije kerstdagen gewenst en nog veel plezier in Exmouth.