Gwelup

29 december 2016 - Gwelup, Australië

47427A06-6DD0-4DA9-909F-5A96530ACAF7Op weg naar het zuiden verlaten we vandaag de Batavia Coast, ruwweg de kustlijn tussen Kalbarri en Cervantes, het gebied waar in 1629 de Batavia schipbreuk leed tijdens haar eerste reis. Wijzelf hebben gelukkig de reis tot nu toe zonder kleerscheuren afgebracht en dat zijn we nog ’n paar weken van plan als we in Victoria zijn. In het Badgingarra Roadhouse pakken we van een lekkere cappuccino en ’n muffin en genieten van het mooie weer. De wind is gaan liggen en de temperatuur is rond de 24 graden Celsius. Ideaal.

We rijden hier door een gebied met veel “wildflowers”. Veel bloemenvelden zijn al uitgebloeid, maar we zien gelukkig toch nog veel bloeiende West Australische Kerstbomen (Nuytsia floribunda) met hun oranje/gele bloemen. Een schitterend gezicht.

Aangekomen in Gwelup gaan we de koffers herpakken en alvast inchecken voor onze vlucht van morgen. Op naar het volgende hoofstuk van onze Australië-reis: Melbourne.